Žymų Archyvai: Google Analytics

Trumpai apie svetainės statistiką ir lankytojų skaitliukus

Laikas nuo laiko, gauname klausimą, apie tai, kodėl skiriasi mūsų vidinio statistikos įrankio ir pvz. Google Analytics ar lankytojų „skaitliukų“ rodmenys.

Atsakome:

Šimtaprocentinės tiesos Jums neparodys nei viena statistikos sistema, nes to tiesiog neįmanoma padaryti.

Kodėl?

Todėl, kad yra labai lengva tam pačiam kompiuteriui apsimesti visai kitu kompiuteriu (ką dalis žmonių ir daro saugodami savo privatumą).

Arba pvz. mokykloje yra 100 kompiuterių, kurie į internetą išeina per vieną ir tą patį IP adresą (realiai 100 skirtingų kompiuterių, bet svetainės juos visus mato kaip vieną kompiuterį, nes vienas ir tas pats IP).

Arba atvirkščiai – yra vienas kompiuteris, bet jame įrašytos 5 skirtingos interneto naršyklės. Vienas ir tas pats žmogus apsilanko Jūsų svetainėje per visas 5 skirtingas naršykles. Žmogus pas jus svetainėje realiai buvo tik vienas, bet svetainė supranta ir mato iš viso 5 skirtingus apsilankymus.

Scenarijų, įtakojančių statistikos vadinamąjį „tikslumą/netikslumą“, yra daug daugiau, bet šioje vietoje nebesiplėskime.

Kitas svarbus momentas, skiriasi ir statistikos skaičiavimo metodikos bei turimos sekimo galimybės.

Po internetą naršo ne tik žmonės – svetaines nuolat lanko (ir atsinaujina savo turimą informaciją apie jas) Google ir kitų paieškos sistemų robotai (automatinės programos), indeksuojantys tekstus Jūsų svetainėje ir įtraukiantys juos į savo paieškos duombazę.

Mūsų statistikos įrankis ne ignoruoja, bet priskaičiuoja šiuos automatinius apsilankymus, kitos sistemos pvz. Google Analytics – juos stengiasi ignoruoti (vadinasi rodo mažiau tiksliau, bet galbūt labiau tai – kas aktualu).

Be to, pvz. Google turi visas galimybes sekti lankytoją:

 

Jeigu naudojate statistiką, tai ir naudokite – bet tik vieną. Nėra prasmės lyginti jų tarpusavyje.

Jums tikrai neturėtų rūpėti apsilankymų užfiksavimo tikslumas (nes, kaip jau minėjome, neįmanoma pasiekti 100% tikslumo).

Koks skirtumas, jeigu vienas statistikos įrankis rodo, kad tądien apsilankė 357, o kitas – kad 399 lankytojai?

Juk, vis tiek, nei vienas jų nerodo realios tiesos, kiek iš tiesų apsilankė.

 

Svarbiausia – lankomumo pokytis.

Jums turėtų būti aktualu (žiūrint per vieną ir tą patį statistikos rinkimo įrankį), stebėti, kaip keičiasi lankomumo tendencijos – t.y. ar jis kyla, ar jis leidžiasi, ir atitinkamai į tai reaguoti – pvz. užsakyti papildomos reklamos.

Mūsų nuomone, Google Analytics yra geriausias statistikos įrankis pasaulyje (turint tūkstančius IT inžinierių, tikrai galima sukurti kažką nr. 1).

Kaip susieti Google Analytics su savo svetaine – instrukcija čia.

Standartinis svetaine.lt statistikos įrankis yra skirtas tiems svetainių savininkams, kurie mažai draugauja su kompiuteriais, kad ir jie turėtų galimybę stebėti lankomumo tendencijas, nes Google Analytics įrankis jiems gali būti per sudėtingas (dėl savo galimybių gausos).

P.S.

Mūsų nuomone, blogiausia, per ką galėtumėte stebėti svetainės lankomumo statistiką ir ko tikrai nerekomenduotumėme daryti – tai per lankytojų skaitliukus, kurie yra matomi pačioje svetainėje, pvz.:

  • hey.lt
  • stats.lt

 

Kodėl?

  • Todėl, kad visų pirma, Jūsų lankytojams visiškai neįdomi Jūsų statistika ir jie apskritai neturėtų jos matyti (nei lankytojai, nei konkurentai). Lankytojai ateina į Jūsų svetainę susirasti reikiamos informacijos, o ne pasižiūrėti, kelintas jis svetainės lankytojas.
  • Kadangi šie skaitliukai yra matomi pačioje svetainėje, jie iš principo yra – svetimkūniai – vizualiai prie nieko nesiderina, tad darko Jūsų svetainės vaizdą.
  • Skaitliukai sulėtina svetainės užkrovimo laiką (nes turi užsikrauti pats skaitliukas). Neretai būna, kad staiga nebeveikia (hey.lt, stats.lt) serveriai iš kurių ir užsikrauna šie skaitikliai, todėl nebegali užsikrauti svetainėje pats skaitliukas (nes jo serveriai nebeveikia). Neužsikrauna skaitliukas, neužsikrauna ir likusi svetainės informacija, kuri yra žemiau skaitliuko (nes interneto naršyklė laukia, kol pabaigs užsikrauti skaitliukas, kad galėtų krauti tolesnę svetainės informaciją). Tad, su tokiais skaitliukais, galite pasidaryti sau „meškos paslaugą“ ir palikti lankytojus be informacijos (tais atvejais, kai sutrinka skaitliukų paslaugas teikiantys serveriai).
  • Kai kurie lankytojų skaitikliai (ypač angliški) – Jūsų svetainės lankytojams mėto reklamas  – ir tokiu būdu uždirba nemažus pinigus iš reklamų rodymo Jūsų lankytojams. Tie skaitikliai jums nieko už tai nieko nemoka, bei dar netgi gadina Jūsų svetainės įvaizdį ir mažina svetainės lankomumą, nes kuriam gi lankytojui patinka lankytis svetainėje, kur ant kiekvieno paspaudimo naršant po svetainę – iššoka vis naujas reklamos langas, kurį reikia vis uždarinėti?