Temos Archyvai: Patarimai

Trumpai apie svetainės statistiką ir lankytojų skaitliukus

Laikas nuo laiko, gauname klausimą, apie tai, kodėl skiriasi mūsų vidinio statistikos įrankio ir pvz. Google Analytics ar lankytojų „skaitliukų“ rodmenys.

Atsakome:

Šimtaprocentinės tiesos Jums neparodys nei viena statistikos sistema, nes to tiesiog neįmanoma padaryti.

Kodėl?

Todėl, kad yra labai lengva tam pačiam kompiuteriui apsimesti visai kitu kompiuteriu (ką dalis žmonių ir daro saugodami savo privatumą).

Arba pvz. mokykloje yra 100 kompiuterių, kurie į internetą išeina per vieną ir tą patį IP adresą (realiai 100 skirtingų kompiuterių, bet svetainės juos visus mato kaip vieną kompiuterį, nes vienas ir tas pats IP).

Arba atvirkščiai – yra vienas kompiuteris, bet jame įrašytos 5 skirtingos interneto naršyklės. Vienas ir tas pats žmogus apsilanko Jūsų svetainėje per visas 5 skirtingas naršykles. Žmogus pas jus svetainėje realiai buvo tik vienas, bet svetainė supranta ir mato iš viso 5 skirtingus apsilankymus.

Scenarijų, įtakojančių statistikos vadinamąjį „tikslumą/netikslumą“, yra daug daugiau, bet šioje vietoje nebesiplėskime.

Kitas svarbus momentas, skiriasi ir statistikos skaičiavimo metodikos bei turimos sekimo galimybės.

Po internetą naršo ne tik žmonės – svetaines nuolat lanko (ir atsinaujina savo turimą informaciją apie jas) Google ir kitų paieškos sistemų robotai (automatinės programos), indeksuojantys tekstus Jūsų svetainėje ir įtraukiantys juos į savo paieškos duombazę.

Mūsų statistikos įrankis ne ignoruoja, bet priskaičiuoja šiuos automatinius apsilankymus, kitos sistemos pvz. Google Analytics – juos stengiasi ignoruoti (vadinasi rodo mažiau tiksliau, bet galbūt labiau tai – kas aktualu).

Be to, pvz. Google turi visas galimybes sekti lankytoją:

 

Jeigu naudojate statistiką, tai ir naudokite – bet tik vieną. Nėra prasmės lyginti jų tarpusavyje.

Jums tikrai neturėtų rūpėti apsilankymų užfiksavimo tikslumas (nes, kaip jau minėjome, neįmanoma pasiekti 100% tikslumo).

Koks skirtumas, jeigu vienas statistikos įrankis rodo, kad tądien apsilankė 357, o kitas – kad 399 lankytojai?

Juk, vis tiek, nei vienas jų nerodo realios tiesos, kiek iš tiesų apsilankė.

 

Svarbiausia – lankomumo pokytis.

Jums turėtų būti aktualu (žiūrint per vieną ir tą patį statistikos rinkimo įrankį), stebėti, kaip keičiasi lankomumo tendencijos – t.y. ar jis kyla, ar jis leidžiasi, ir atitinkamai į tai reaguoti – pvz. užsakyti papildomos reklamos.

Mūsų nuomone, Google Analytics yra geriausias statistikos įrankis pasaulyje (turint tūkstančius IT inžinierių, tikrai galima sukurti kažką nr. 1).

Kaip susieti Google Analytics su savo svetaine – instrukcija čia.

Standartinis svetaine.lt statistikos įrankis yra skirtas tiems svetainių savininkams, kurie mažai draugauja su kompiuteriais, kad ir jie turėtų galimybę stebėti lankomumo tendencijas, nes Google Analytics įrankis jiems gali būti per sudėtingas (dėl savo galimybių gausos).

P.S.

Mūsų nuomone, blogiausia, per ką galėtumėte stebėti svetainės lankomumo statistiką ir ko tikrai nerekomenduotumėme daryti – tai per lankytojų skaitliukus, kurie yra matomi pačioje svetainėje, pvz.:

  • hey.lt
  • stats.lt

 

Kodėl?

  • Todėl, kad visų pirma, Jūsų lankytojams visiškai neįdomi Jūsų statistika ir jie apskritai neturėtų jos matyti (nei lankytojai, nei konkurentai). Lankytojai ateina į Jūsų svetainę susirasti reikiamos informacijos, o ne pasižiūrėti, kelintas jis svetainės lankytojas.
  • Kadangi šie skaitliukai yra matomi pačioje svetainėje, jie iš principo yra – svetimkūniai – vizualiai prie nieko nesiderina, tad darko Jūsų svetainės vaizdą.
  • Skaitliukai sulėtina svetainės užkrovimo laiką (nes turi užsikrauti pats skaitliukas). Neretai būna, kad staiga nebeveikia (hey.lt, stats.lt) serveriai iš kurių ir užsikrauna šie skaitikliai, todėl nebegali užsikrauti svetainėje pats skaitliukas (nes jo serveriai nebeveikia). Neužsikrauna skaitliukas, neužsikrauna ir likusi svetainės informacija, kuri yra žemiau skaitliuko (nes interneto naršyklė laukia, kol pabaigs užsikrauti skaitliukas, kad galėtų krauti tolesnę svetainės informaciją). Tad, su tokiais skaitliukais, galite pasidaryti sau „meškos paslaugą“ ir palikti lankytojus be informacijos (tais atvejais, kai sutrinka skaitliukų paslaugas teikiantys serveriai).
  • Kai kurie lankytojų skaitikliai (ypač angliški) – Jūsų svetainės lankytojams mėto reklamas  – ir tokiu būdu uždirba nemažus pinigus iš reklamų rodymo Jūsų lankytojams. Tie skaitikliai jums nieko už tai nieko nemoka, bei dar netgi gadina Jūsų svetainės įvaizdį ir mažina svetainės lankomumą, nes kuriam gi lankytojui patinka lankytis svetainėje, kur ant kiekvieno paspaudimo naršant po svetainę – iššoka vis naujas reklamos langas, kurį reikia vis uždarinėti?

Kaip ištrinti laikinus failus iš interneto naršyklės?

Kas yra tie laikini failai (cache’as) ir kodėl juos apskritai reikėtų trinti?

Visos interneto naršyklės stengiasi, kuo greičiau užkrauti interneto svetaines, todėl jeigu užsikrovei svetainę vieną kartą, antrą kartą tavo interneto naršyklė jos iš naujo nebekraus, o tiesiog parodys prieš tai lokaliai kompiuteryje išsaugotą svetainės versiją. Štai todėl apsilankius svetainėje antrą kartą, jinai užsikrauna daug greičiau nei pirmąjį kartą.

Daugeliu atveju tai yra gerai, nes leidžia greičiau naviguoti po internetinę svetainę, tačiau jeigu aktyviai redaguoji savo paties svetainę, tai gali pradėti trukdyti, nes pvz. įkėlęs naują nuotrauką į svetainę vietoj senosios, kartais gali likti nustebęs pamatęs, kad interneto naršyklė vis dar tebekrauna senąją nuotrauką.

Tokiais atvejais, pabandyk kelis kartus klaviatūroje nuspausti Ctrl + F5 klavišų kombinaciją (Chrome naršyklės atveju: Shift + F5), kuri liepia interneto naršyklei perkrauti svetainę iš naujo, tik šį kartą – tiesiai iš serverio (su naujausiomis nuotraukomis).

Jeigu tai vis tiek nepadėjo arba tiesiog nelabai supratai kaip atlikti Ctrl + F5 (arba Shift + F5), tada tiesiog ištrink iš interneto naršyklės laikinus failus – tokiu būdu interneto naršyklė parsisiųs naujausius tavo svetainės failus ir tu galėsi pamatyti, kaip tavo svetainė šiuo metu yra realiai rodoma lankytojams.

Laikinųjų failų trynimas iš Internet Explorer interneto naršyklės:

 

Laikinųjų failų trynimas iš Mozilla Firefox interneto naršyklės:

 

Laikinųjų failų trynimas iš Google Chrome interneto naršyklės:

Dažniausia klaida, kurią daro įmonių savininkai facebook’e

FacebookPrieš kažkurį laiką, gavome laišką iš vienos įmonės savininko, klausiančio, kodėl jis niekaip negali įsidėti facebook LikeBox’o į savo svetainę, sekdamas mūsų aprašyta instrukcija.

Žmogus nebuvo  mūsų klientas, internetinę svetainę jau turėjo, tačiau mes vis tiek jam pagelbėjome suprasti kaip iš tiesų veikia facebook’as, kurioje vietoje jis padare klaidą ir kaip jam vis dėlto įsidėti LikeBox’ą.

Kadangi gana tendencingai šią klaidą daro ir kiti įmonių savininkai, nusprendėme padėti visiems iš karto ir aprašyti, kaip teisingai naudotis facebook’u.

Taigi, prie esmės.

Instrukcijoje yra paaiškinta, kad pirmiausia reikia susikurti facebook puslapį ir tik tada generuoti likebox kodą.

Minėtu konkrečiu atveju, svetainės savininkas savo verslui nebuvo susikūręs facebook puslapio, tik facebook vartotojo profilį, kurio vardas buvo „UAB„, o pavardė – „Įmonė„.

Taigi, klaida, kurią jis padarė buvo ta, kad neturėdamas facebook puslapio, jis LikeBox generavimo lange bandė įrašyti savo asmeninio vartotojo profilio URL adresą – bet facebook’as to neleidžia.

Esmė tokia – facebook’e bendrauja žmonės (Vardai ir Pavardės), o „Like‘inti“ galima ne žmones (facebook profilius), bet jų sukurtus puslapius ar kitą žmonių įkeltą informaciją (pvz. nuotraukas). Trumpai tariant:

  • Facebook portalas tikisi, kad Jūs susikursite vartotoją (profilį) su savo tikru Vardu ir Pavarde, o norėdami reklamuoti savo verslą – susikursite facebook puslapį,
  • Kiekvienas vartotojas gali susikurti kiek tik nori facebook puslapių ir kokiais tik nori pavadinimais,
  • Facebook puslapis yra anonimiškas, t.y. neįmanoma sužinoti koks Vardenis ar Pavardenis jį sukūrė.

Tu irgi susikūrei netikrą facebook vartotojo paskyrą su įmonės/veiklos pavadinimu vietoj Vardo ir Pavardės?

  • Persivadink netikrą Facebook vartotoją (profilį) iš UAB Įmonė į savo tikrą Vardą ir Pavardę,
  • Susikurk facebook puslapį ir pavadink jį kaip tikamas, pvz. UAB Įmonė,
  • Sek toliau mūsų instrukcija ir, susigeneravęs facebook LikeBox kodą, įklijuok jį į savo svetainę.

Taigi, pakartosime dar kartą:

  • Norėdamas reklamuoti savo verslą/veiklą, nesikurk netikrų facebook vartotojo paskyrų.
  • Facebook’as LikeBox yra skirtas tam, kad galėtum „Like‘inti“ facebook puslapius, o ne facebook vartotojus (žmones).

 

P.S.

Facebook diskusijų grupės, taip pat, negalima Like’inti.